Wiadomości

• 2 czerwca 2014
  • wyświetleń: 3536

Uczniowie PZS nr 2 we Włoszech

Uczniowie 3 klasy Technikum Hotelarskiego w Powiatowym Zespole Szkół Nr 2 w Pszczynie przebywają na 4 tygodniowej praktyce zawodowej we Włoszech, w Rimini.

------

Praktyka zagraniczna jest możliwa dzięki unijnemu projektowi pt: "Rozwijamy swoje zawodowe szanse na europejskim rynku pracy". Projekt jest realizowany przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na zasadach Programu Leonardo da Vinci, będącego częścią Programu Uczenie się przez całe życie. Na miejscu zajmuje się nami agencja Sistema Turismo, której pracownicy dokładają wszelkich starań by nasz pobyt był jak najprzyjemniejszy.

Właśnie mija połowa naszego pobytu, więc czas na pierwsze podsumowania.

Uczniowie PZS nr 2 we Włoszech - 05/06.2014 · fot. PZS nr 2

Pierwszy tydzień minął nam bardzo szybko - wszyscy byliśmy podekscytowani nowym miejscem, jedzeniem, językiem, ludźmi, którzy okazali się bardzo mili i zawsze uśmiechnięci. Każdy z nas poznał swoje miejsce praktyk oraz swojego opiekuna w hotelu, a także swoje codzienne zadania i godziny pracy. Jako że pracujemy w sektorze turystycznym, godziny pracy są różne, uzależnione od potrzeb gości hotelowych. Część z nas pracuje przy obsłudze gości w restauracji, część w kuchni, a jeszcze inni w dziale house keeping. Pomimo początkowych trudności, zwłaszcza językowych, szybko oswoiliśmy się z nowym miejscem pracy i każdy z ochotą zabrał się do swoich zadań.

Oprócz codziennej pracy, mamy też czas na przyjemności. Po południu, gdy pogoda dopisuje, odpoczywamy na plaży i delektujemy się gorącym piaskiem i ciepłą wodą. Nasze miasto - Rimini, zdążyliśmy już poznać jak własną kieszeń i każdy z nas już wie, gdzie jest starówka, gdzie zabytkowy Łuk Augusta, zamek Sismondo, most Tyberiusza, gdzie port, gdzie najlepsze lody i kawa. Dowiedzieliśmy się też, że Rimini to miasto Federico Felliniego i zobaczyliśmy najważniejsze miejsca z nim związane.

Mieliśmy też okazję udać się na dwie całodniowe wycieczki. Pierwsza z nich była do stolicy Toskanii - Florencji, miasta Leonarda Da Vinci i Michała Anioła; miasta pełnego zabytków, gdzie ducha przeszłości czuć na każdym kroku. Zwiedziliśmy jedne z ważniejszych muzeów, czyli Palazzo Pitti, który był siedzibą władców Florencji Medyceuszy, a w którym obecnie znajdują się muzea i przepiękny ogród Giardino di Boboli oraz Palazzo Vecchio, siedzibę władz miasta. Następnie przeszliśmy dziedzińcem sąsiadującego Palazzo degli Uffizi ze słynną galerią sztuki i mostem Ponte Vecchio, słynnym mostem nad rzeką Arno, który powstał na fundamentach starożytnego mostu rzymskiego i mostu średniowiecznego.

Zwiedziliśmy także zabytek numer jeden we Florencji, czyli katedrę Santa Maria del Fiore, z największą ceglaną kopułą na świecie.
Druga wycieczka była jeszcze bardziej emocjonująca, gdyż udaliśmy się do miasta słynącego ze swojego romantycznego charakteru i znanego przede wszystkim z gondoli, karnawału i zabawy - do Wenecji. Najpierw autobusem, potem promem, dotarliśmy w końcu na Plac Świętego Marka, niegdyś centrum polityczne państwa, by zobaczyć tam przepiękną Bazylikę Świętego Marka; Pałac Dożów, dawną siedzibę władz Republiki wraz z Mostem Westchnień; dwie XII-wieczne kolumny - jedną z symbolem Wenecji lwem trzymającym pod nogami Ewangelię Św. Marka, a drugą z figurą Św. Teodora, pierwszego patrona miasta; oraz wspiąć się (windą) na Kampanilę, czyli dzwonnicę, z której rozpościera się fantastyczny widok na całą okolicę.

Czas mija nam tutaj we Włoszech bardzo szybko i dość przyjemnie, pomimo codziennych obowiązków. Cały czas jesteśmy pełni entuzjazmu i czekamy na kolejne wyzwania.

Zapraszamy na naszego bloga lost-in-rimini.blog.pl

Pozdrawiamy wszystkich.
Klasa 3 Thot.
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "PZS nr 2" podaj