REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 27 sierpnia 2014
  • wyświetleń: 2232

Pszczyński BIT najlepszy na Śląsku

Na przełomie maja i czerwca studenci z Koła Naukowego Marketingu Meritum oraz Koła Naukowego Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przeprowadzili badanie oceniające jakość usług świadczonych przez punkty informacji turystycznej w województwie śląskim. Wysokie miejsca w ostatecznym rankingu zajęły pszczyńskie Biura Informacji Turystycznej prowadzone przez Agencję Rozwoju i Promocji Ziemi Pszczyńskiej.

bit
Biuro Informacji Turystycznej w Pszczynie


Bezkonkurencyjna na Śląsku okazała się informacja turystyczna w Bramie Wybrańców. Na sto punktów otrzymała 98. Na trzecim miejscu uplasowało się Biuro Informacji Turystycznej przy Pokazowej Zagrodzie Żubrów (92 pkt). Pszczyńskie placówki na podium przedzielił Punkt Informacji Turystycznej w Wodzisławiu Śląskim (93 pkt). W przypadku każdej placówki przeprowadzono trzy rodzaje audytów: bezpośredni, e-mailowy oraz telefoniczny, uzupełniony o odmianę audytu e-mailowego.

Audyt bezpośredni indywidualny polegał na tym, że audytor prowadził w placówce systematyczną, zaplanowaną obserwację sposobu obsługi klientów. Badanie podzielone było na dwie części. W pierwszej ocenie podlegały kwestie związane z wyglądem zewnętrznym oraz wewnętrznym placówki, oceniana była również czystość obiektu, jego oznakowanie, dostęp do Internetu, ilość dostępnych materiałów promocyjnych oraz zgodność wystroju z Systemem Identyfikacji Wizualnej. W drugiej części badaniu podlegał proces obsługi klienta. Oceniano m.in. powitanie, identyfikację i analizę potrzeb klienta, optymalną propozycję produktu, elementy komunikacji niewerbalnej pracowników, podziękowanie i pożegnanie.

Drogą elektroniczną do punktów informacji turystycznej wysłano krótkie zapytania dotyczące np. informacji związanych z miejscami noclegowymi, możliwością poruszania się po danym obszarze z wykorzystaniem publicznych środków transportu czy też ofertą w zakresie wydarzeń kulturalnych w danej miejscowości i jej okolicy. Ocenie podlegał czas oczekiwania na odpowiedź, a także jej zawartość.

Odpowiedź rozpatrywano w dwóch aspektach - z jednej strony brano pod uwagę stopień, w jakim satysfakcjonowała audytora, z drugiej występowanie w niej elementów takich jak: zwrot grzecznościowy, podziękowanie za korespondencję, imię i nazwisko osoby odpowiadającej na zapytanie oraz stopkę z danymi do kontaktu.

Istotą audytu telefonicznego było skontaktowanie się audytora z punktem informacji turystycznej i przeprowadzenie rozmowy w języku angielskim. Jej celem było uzyskanie kilku przydatnych informacji na temat konkretnej miejscowości czy jej okolicy, a także prośba o przesłanie niektórych informacji pod podany adres e-mail. Podstawowym elementem podlegającym ocenie była umiejętność komunikowania się w języku angielskim przez pracowników i to ona w największym stopniu wpływała na ocenę końcową. Innymi elementami podlegającymi ocenie były również: forma powitania przez pracownika, ogólna życzliwość w trakcie rozmowy, a także umiejętność udzielenia wyczerpującej odpowiedzi na zadanie pytania i przesłanie pocztą elektroniczną potrzebnych informacji.

Nie jest to pierwszy sukces pszczyńskiego BIT. Podczas badania poziomu jakości usług w śląskich punktach informacji turystycznej przeprowadzonego w 2011 roku, nasza informacja turystyczna zajęła również pierwsze miejsce.

UE/r

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.